fredag 4 december 2009

Hur gör jag?

Jag kan nog lyckas med det mest omöjliga, fråga bara någon som känner mig, och i går var det dags igen...
För en gångs skull var jag uppe "i tid", runt åtta på morgonen, för att jag (ofrivilligt) hade bokat tvätt tid klockan nio.
Med vacklade steg tog jag mig över till tvättstugan för att trycka in all min smuts tvätt i de två maskiner som finns där, precis så som man ska göra, inga konstigheter här inte. Jag går hem igen, brygger lite te i väntan på att maskinerna ska bli klara.
45 minuter senare kommer jag tillbaka till tvättstugan för att upptäcka att en utav maskinerna har gått sönder, i glas rutan. Det ligger stora och små glas bitar i hela maskinen och vissa utav mina kläder har slitits sönder.

Jag är ingen expert på tvättmaskiner eller hur de vanligtvis går sönder men jag har aldrig hört talas om att glasrutan har spruckit, i tusen bitar, tidigare.
Efter jag har skakat av alla kläder och hängt, det som gick att rädda, på tork går jag för att ringa AFB och min bo-värd som snabbt är på plats med en liten plast skylt, där det står;
"Ur funktion!"
No skit Sherlock, det finns ingen glasruta på maskinen. Vem är dum nog att försöka tvätta i en maskin som inte har en ruta?

Vilket äventyr!

Det ända som återstår att göra är att försöka få tillbaka lite pengar för de kläder som förstördes och i fortsättningen alltid tvätta på eftermiddagar/ kvällar ;)





Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar