söndag 1 maj 2011

Tankar



När man var liten hade man alltid en vuxen som gjorde alla ens beslut men man växer upp och måste lära sig att bestämma själv.
Valen blir svårare och större, ska jag plugga eller jobba? Ska jag flytta eller bo kvar? Vilket el bolag ska jag ta?
Allt är svåra beslut, hur vet man när man att man har tagit rätt beslut?

Nu har jag bokat resan till Barcelona, jag har lagt ut min lägenhet på internett. Jag har har tagit många beslut men jag vet fortfarande inte om det är rätt.
I bland önskar jag att man kunde åka tillbaka i tiden och få vara barn igen, bara för en dag, som en mini semester från vuxenlivet, skulle inte det vara skönt?

Tro nu inte att jag är ledsen för det är jag inte, bara lite fundersam....

Hoppas ni hade en härlig valborg, för det hade jag :)

Puss och kram

2 kommentarer:

  1. Det var väldigt skönt att vara barn och inte behöva varken bestämma eller ha koll på så mycket runtomkring en, men å andra sidan finns det fördelar som vuxen som man inte hade då men en resa tillbaka i tiden har jag velat göra flera gånger..

    Så det blir barcelona nu alltså? Hur länge var det? :)

    SvaraRadera
  2. Men du är alltid vårat barn. Men sådant är vuxen livet med både det positiva och negativa besluten. Kram M

    SvaraRadera