tisdag 3 november 2009

En mycket bra dag ...




... med mycket goda nyheter och eftersom det var en sådan bra dag bestämde jag mig för att utforska min vackra stad med ett besök på Norra Fäladen. Det är samma buss som jag tar hem fast jag måste åka lite längre. Tror du att det gick bra?
Nej, jag åkte vilse (hur man nu kan lyckas med det OCH det är inte första gången jag åker vilse med lokal trafiken).
Jag satt snällt kvar på bussen och väntade på att bussen skulle ropa ut; Nästa Norra Fäladen (med skånsk dialek), men det kom aldrig någon station som hette Norra Fäladen så i stället vart jag avtvingad från bussen vid något som heter Jordabalksvägen, där var det ungefär lika vackert som namnet, och därifrån vart jag tvingad att promenera till nästa busshållplats för att kunna leta mig tillbaka hem. Så kan det gå om man känner sig lite äventyrlig och heter Sandra Dahlin...
Annars då? Tenta på fredag så jag måste fortsätta läsa Dick Harrisson bok om medeltiden, spännande, och försöka att inte somna var gång jag tittar på bokens omslag...

Ha det bra
kramen

1 kommentar:

  1. Bäst att du håller dig till den vanliga rutten. Vi vill inte skicka någon skallgångs kedja efter dig i utkanterna av Lund. Kramis M

    SvaraRadera