fredag 8 januari 2010

Den riktiga ...


... fredagen är här.

Idag har varit en händelse rik dag; Vaknade och klev upp vid sex (på morgonen), åt frukost redan vid nio och var nere på stan redan klockan 11.
Eftersom det är svinit kallt här nere i nord Tyskland idag så sprang jag överallt utan att ramla, vilket inte är helt enkelt på hala kuller stenar!
Först gick jag till andrahandsbokhandeln, för att hämta ut lite pengar som jag hade tjänat in på att sälja mina gamla böcker, och blev glatt överraskad när killen bakom disken gav mig hundra kronor mer än vad jag hade räknat med.
Sen sprang jag vidare till skånetrafiken center på botulfsplatsen för att köpa ett månadsmärke från en viskande skåning bakom en glasruta, det var knappt att jag förstod vad han sa men tillslut fick jag vad jag kom dit för att köpa.

Lyckan var nu fullständig och eftersom det är fredag idag (på riktigt) och jag hade fått lite mer för böckerna än vad jag hade trott, bestämde jag mig för att fira lite med att köpa lite vin. Jag måste bara säga; Tyskar kan vara roliga, och lite billiga (149 kr)



Nu får vi se om det smakar lika gott som den är rolig.

Trevlig helg
kramar

2 kommentarer:

  1. Du apade dig väl inte allt för mycket efter att du hade smakat på vinet.
    M

    SvaraRadera