måndag 25 januari 2010

Vardag

Jag vet att det var ett tag sen sist jag skrev men det känns inte som om jag har något att skriva om, förslag?
Jag kan klaga lite på skånetrafiken och deras busschafförer: I fredags var jag en halv meter ifrån att bli på körd av en blind fart dåre (= skånetrefikens busschafförer) när jag gick över gatan på söder värn. Ja, det var grön gubbe och Ja, jag tittade innan jag gick men han kom runt hörnet Och ja, jag ska titta efter Ännu bättre nästa gång jag går över gatan...
I dag var bussen 40 minuter försenad och när den väl dök upp så hade de satt in en pytteliten buss, så det var bara att kasta sig in i hopp om att få en sitt plats. Resten av resan körde han som om han hade stulit bussen (=skånetrafikens busschafförer).
Jag skulle kunna ställa frågan; Var f** utbildar de sina chafförer?
Men svaret på den frågan vet jag redan; I samma lokaler som min skola ligger i.
Nästa fråga blir dock: Vad lär de sig under utbildningen och hur lång kan den vara?
Svaret på den frågan kan jag inte men min gissning är: Ingenting och en kvart.

Nog om de skitarna!

Om två veckor flyr vi Sverige (kanske lika bäst om i fall någon utbildad skånetrafiks busschafför ser detta) och flyger till Barcelona, Tack pappa! Så jag längtar, oooooo vad bilder jag ska ta, som en tvätt äkta turist, jag lovar!

Vad annars .... I morgon är det öppet hus på TAU så jag får sov morgon till klockan 12 men slutar också klockan sju på kvällen, får se om det dyker upp nå folk (håller tummarna)

Kramar

1 kommentar:

  1. Hoppas att det kom mycket folk till skolan.
    Det där med busschaufförarna. Jag tror att några har fått körkortet via Ellos eller något annat post orderföretag. Det kan ju även vara från gubbdagiset (Clas Ohlsson). You never vet.
    Hälsningar
    M

    SvaraRadera