tisdag 15 juni 2010

Fram steg





Var och röntgade mig och träffade ortopeden i dag, det gick över förväntan.
Röntgen bilderna visade att allt har läkt jätte fint och Uldris sa att jag inte behöver använda kryckan längre, för jag är så pass start i benet, WooooHoooo....
De jag måste jobba på är min balans, surprise surprice, och det ska jag göra varje dag genom att stå på ett ben i 30 sekunder en minut några gånger om dagen. Värkar inte allt för jobbigt så det kanske jag klara av...
Och angående den omtalade svullnaden, det var ingen svullnad, han kallade det för ridbyxa och det är ju typ så "svullnaden" ser ut. Det är fett som har "glidit" ned från där snittet ligger, så Uldris sa att jag skulle skaffa mig ett par sup tajta tränings byxor (cykelbyxor) eller liknade så skulle det pressas tillbaka.
Sen fick jag lite special tejp (typ) av sköterskan som jag ska sätta på ärret så det blir mindre.

Men jag har inte bara hängt på sjukhuset i dag, efteråt tog jag bussen till centralen där jag mötte upp Anna och så gick vi hem till henne för att äta brunch och titta på "dålig" tv, mys!
Efter det stapplade jag vidare till frisören, som var mycket prat glad men även väldigt trevlig. Han kapade nog en decimeter av mitt mitt, och det behövdes....

Men nu är det sova som gäller för fröken Dahlin,
natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar