onsdag 31 mars 2010

bananer och bygg



Vad härligt det är att vakna till ljudet av en bygg arbetsplats...
Kommunen har bestämt sig för att renovera dagiset utanför, med det menar de att riva hela dagiset och börja om från början.
Att bo bland studenter OCH en bygg arbetsplats är mindre trevligt, tur att det bara är två veckor kvar till flytten, annars skulle jag nog bli galen....

Annars är det hård träning som gäller på Kämmnärsvägen.
Förutom att jag gjorde min övningar morgon och kväll i går så tog jag en ganska lång promenad i det 13 grader varma och vackra vår vädret på dagen och senare en kortare promenad i den kyliga kvälls luften med min sambo.

För att vara första gången så måste jag få skryta lite; Vi lagade en skit god flygande Jakob i går. Den kanske var inne i ugnen liiiiite för länge men smakade utmärkt för det.
Som pappa så fint säger; "Morberg, släng dig i väggen"




Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar