onsdag 19 maj 2010

Kämpar vidare



CSN berättade för mig att om de inte får in nå studie resultat utav mig för den här terminen så kommer jag inte kunna få något bidrag nästa termin, vilket jag tycker är lite underligt eftersom jag har varit sjukskriven i nästan tre månader. Får se om CSN ångrar sig om/när Försäkringskassan godkänner min sjukperiod....
Men det är som det är, jag pratade med Maud, lärare på skolan, som pratade med Peter, studie rektorn, och de sa att de skulle lösa det.
Som Peter alltid säger; "problem finns för att lösa."
Vi tittade igenom de kurserna som ska vara klara nu på vår terminen och jag är i stort sett klar med fackteckning (rita kroppar, ögon, öron, näsa mun), jag har redan betyg i arbetsmiljö och säkerhet, i hantverk ska jag skriva ca en A4 sida om ett yrke inom design och sedan redovisa det inför klassen och då återstår "bara" detalj sömnad.
Som det ser ut nu kommer jag inte komma ikapp i detalj sömnad men jag kämpar vidare. I går lyckades jag göra tre moment så om jag fortsätter i den här takten kanske jag har en chans... (håller tummarna)

I dag har jag i alla fall varit hos min sjukgymnast och vi har ökat på mitt träningspass lite, nu får jag cykla, i femton minuter, mer muskel träning och så ska jag stryka Trelleborgs tränings program.
Nu när jag slipper ligga rak lång på mage och spreta med tårna börjar det bli riktigt kul att träna. Hon sa också att jag kan börja kolla upp något gym så jag kan träna när jag vill.

Allt går framåt :)

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar