onsdag 12 maj 2010

Onsdag = fredag


I sista stund kom jag ihåg att skriva i bloggen...

Det har varit storm i Lund i dag och jag har varit hos sjukgymnasten. Hur balanserar man en
krycka, ett paraply och ett busskort på samma gång när änglarna gråter och man bara har
två händer?
Vi tränade ingenting, hon tittade, kände och klämde lite på svullnaden vid höften och
konstaterade att det endast är en överansträngning, inget att oroa sig över.
Men jag blev tvingad att lova henne att jag ska sluta lyfta tunga saker och
att jag ska ta det lugnt, tänka på att jag ska må bra, det är ju faktiskt bra 9 veckor sedan jag blev
opererad...
Jag ska dock fortsätta med mitt tränings program som jag gör hemma och tänka mer på att (snällt)
belasta högra benet när jag går.

Väl hemma igen var det bara att sätta sig i en telefon kö till CSN och jag hade tur, jag fick prata
med en jätte trevlig och hjälpsam kvinna som kopplade runt mig till olika handläggare i nästan
en timme innan jag hamnade rätt (i Lund). Där blev jag dock inge klockare så det var bara att
fortsätta med försäkringskassan.
Efter två försök kom jag fram, det enda telefonisten kunde göra var att skriva en notis att jag hade
ringt och lite kort om hur min vår har sett ut, rent ekonomiskt.
Tack för den här gången...

Nu är det dags att sova, ska upp och måla om i vardagsrummet och hallen i morgon.

natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar