torsdag 6 maj 2010

Torsdag



Det här har varit en lång vecka.

Svullnaden under ärret vill inte ge sig, så jag ringde ortopeden och fick prata med en sjuksköterska. Hon trodde att jag kunde ha över ansträngt benet/höften under flytten och att jag då troligtvis sträckte en muskel. Att jag sen var tvungen att åka kommunalt till skolan i måndags hjälpte inte situationen så jag ska stanna hemma resten utav veckan för att vila. Jag måste börja använda mig av kryckan, igen, här hemma och jag får inte ens föra min övningar...
Om det inte blir bättre ska jag ringa henne igen för att se vad vi kan göra mer. Uldis (min ortoped) är inte tillbaka för ens om en till två veckor och jag antar att det är han som avgör om jag ska bli fortsatt sjukskriven.
Men på måndag är det nya tag, jag har bestämt mig; jag ska till skolan då och inget kan stoppa mig!

I helgen är det den omtalade bonde-marknaden i Staffanstorp, och så som alla pratar om den så måste man ju åka dit...

puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar